M24 Orion – se dvěma sedadly vedle sebe

M24 Orion je první na světě továrně vyráběný uzavřený dvojmístný vírník, kde pilot a pasažér sedí vedle sebe. Je to rovněž první vírník, který byl schválen Úřadem pro civilní letectví ve Velké Británii dle nejpřísnějšího britského standartu BCAR Section T pro vírníky, s uspořádáním sedadel vedle sebe.
Orion M24 je plně uzavřený, vybavený duálním ovládáním pro pilota i pasažéra, speciálně vyvinutý pro zákazníka, který požaduje maximální komfort včetně bezprostředního kontaktu se spolucestujícím, ale chce si užít všechny výhody vírníkového létání.
Celá externí linie stroje je plně v duchu Magni Gyro Italian designu – lehkost, vzdušnost, rychlost, špičkové materiály včetně jejich perfektního zpracování.
Jedinečné vnitřní uspořádání sedadel je dáno posunutím sedadla pilota mírně vpřed, což v kombinaci s minimalistickým orámováním dveří vytváří bezkonkurenční panoramatický výhled. Protože motor vírníku díky tlačnému uspořádání nebrání ve výhledu, byl maximální důraz kladen na logické uspořádání přístrojů na přístrojové desce tak, aby co nejméně omezovala výhled posádky.
Orion je vybaven dvěma zavazadlovými prostory. Jeden je uvnitř kabiny „skryt“ v sedáku, druhý je vně vírníku na levé straně opatřen dvířky. Luxusní VIP verze orionu je vybavena dvěma odnímatelnými kufry umístěnými v zadním horním prostoru za posádkou.
Jednoduché ovládání bez zbytečných elektronických či kompresorových zařízení, s přímým ovládáním rotoru pomocí tyčových táhel, dělá z M24 maximálně bezpečný vírník, kde se nemá co pokazit a vírník bude létat za jakýchkoliv okolností.
Těžký plný a odolný rotor Magni Gyro vyrobený z kompozitových materiálů chráněný patentem se může vyskytovat pouze u vírníků Magni Gyro. Tento unikátní rotor dává pilotovi vyšší míru jistoty při ovládání, startu i přistání, ale i ve zhoršených povětrnostních podmínkách a jeho letové vlastnosti jsou s lehkými dutými rotory nesrovnatelné. To pouze podtrhuje hlavní argument, který moderní vírníkové létání vyžaduje a nabízí: MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST POSÁDKY.
M24 je vybaven topením a odvětrávacími průduchy pod čelním sklem, což zpříjemňuje let v chladných dnech a umožňuje jeho celoroční využití.
Technická specifikace:
- konstrukce – hlavní rámová konstrukce z letecké oceli 4130
- motor – Turbo Rotax 914 (115 HP) nebo ROTAX 915 iS (141 HP), vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec s elektrickým startérem
- rotor – dvojlistý Magni Gyro, z kompozitních materiálů, průměr 8574 mm
- nádrž – patentovaný systémem integrované 82litrové nádrže za sedadlem vyrobené s epoxidové pryskyřice vyztužené skelnými vlákny
- kabina a kokpit – karbon
- vrtule: AirPlast Francie, třílistá z karbonového vlákna, na zemi stavitelná, průměr 1700 mm, vírníková vrtule pro tlačný pohon
- trim – elektrický s ovládáním na kniplu palcem – kloboučkem
- prázdná váha – 285 kg bez paliva, připraven k letu
- maximální váha – 600 kg
- maximální rychlost – 160 km/h
- nepřekročitelná rychlost – 185 km/h
- cestovní rychlost – 140 km/h
- šířka – 1 800 mm
- délka – 4 400 mm
- výška – 2 760 mm

Cena:
M24 ORION – Rotax 914 Turbo (115 HP): 78 100 eur
M24 ORION – Rotax 914 Turbo (115 HP): 81 100 eur (verze VIP)
M24 ORION – Rotax 915 iS Turbo (141 HP): 86 100 eur
M24 ORION – Rotax 915 iS Turbo (141 HP): 88 100 eur (verze VIP)
Standardní vybavení:
- plnohodnotné dvojité řízení pilota i pasažéra
- dvojitý plyn pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra
- dvojitá hydraulická brzda pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra
- nastavitelné nožní pedály pilota i pasažéra
- topení
- ruční mechanická brzda s několikastupňovou aretací na středovém tunelu
- výškoměr, rychloměr
- vertikální kompas
- ukazatel tlaku paliva
- systém předrotace rotoru Magni, s možností plynulé regulace až k 300 otáčkám
- brzda rotoru s možností plynulého nastavení účinku brzdy včetně aretace
- ukazatel otáček rotoru
- ROTAX FLYDAT (přehledný informační panel motoru s vizuálním výstražným systémem)
- Přehledně a přesně zobrazuje:
- otáčky motoru,
- teplotu oleje,
- teplotu vody,
- tlak oleje,
- 4 x teplotu ve všech čtyřech výfukových potrubích,
- motohodiny.
- Přehledně a přesně zobrazuje:
- ukazatel množství paliva
- botičky na bočních kolech
- nádrž na 82 litrů paliva
- chladič oleje
- chladič vody
- dvojbodové pásy pilota a pasažéra
- příprava pro zapojení sluchátek
- elektrický trim rotoru, včetně ovládacího kloboučku na kniplu pilota
- výstražný svítící panel MAGNI na přístrojové desce
Příplatkové vybavení:
- čtyřbodové pásy pilota a pasažéra: 600 eur
- ovládání trimu rotoru na kniplu pasažéra: 150 eur
- aerodynamický kryt konstrukce mezi kabinou a rotorem: 900 eur
- bezpečnostní přerušovač přívodu benzínu: 500 eur
- VIP verze: 3000 eur
- Zahrnuje:
- speciální nástřik vnitřku kokpitu,
- karbonový přístrojový panel,
- 2 kufry Magni s rychloupevněním v zadní části kokpitu – textil kůže nubuk,
- speciální úpravu sedadel – světlá nebo tmavá kůže nubuk,
- koberečky,
- zadní kryt vrtule - Spiner,
- aerodynamický kryt konstrukce mezi kabinou a rotorem.
- Zahrnuje:
- 12 V zásuvka: 80 eur
- přední schránka s odklápěcími dvířky na straně pasažéra: 300 eur
- podlahové topení: 350 eur
- aerodynamický kryt rotorové hlavy: 500 eur
- radio FUNKWERK ATR 833 S + anténa + příprava pro sluchátka: 1950 eur
- příprava pro montáž rádia popřípadě odpovídače + dvojitá anténa + příprava pro sluchátka: 950 eur
- ukazatel vertikální rychlosti (VARIO): 400 eur
- MAP ukazatel plnícího tlaku: 300 eur
- stroboskopy a světlo: 960 eur
- metalická barva: 2000 eur
- zadní kryt vrtule – Spiner: 300 eur
- kola COUNTRY (nelze kombinovat s botičkami): 500 eur
- přeprava vírníku z Itálie do ČR nebo SR včetně pojištění přepravy: 1100 eur
- český nebo Slovenský technický průkaz včetně certifikace: 850 eur
Uvedené ceny jsou bez DPH.
Vírník je letuschopný a zalétaný.