M16 Tandem Trainer
Dvojmístné uspořádání vírníku v tandemovém uspořádání (pasažér sedí za pilotem) s plným duálním řízením. M16 je bestselerem v Magni Gyro sortimentu.
První továrně vyráběný vírník moderního typu na světě. Již čtvrtá generace vírníku, který získal nejvíce odborných i sportovních ocenění v historii vírníkového létání. Sportovci, letečtí odborníci, majitelé leteckých škol, ale i běžní uživatelé vírníků, kteří měli možnost vyzkoušet i jiné značky vírníků, se vzácně shodují, že M16 je nejlépe ovladatelný doposud vyrobený vírník. Jeho letové vlastnosti jsou bezkonkurenční, všechny ostatní značky ho pouze s větším, či menším úspěchem kopírují.
Jeho otevřené uspořádání ho předurčuje k zábavnému létání, je velmi vhodný pro vyučování létání, cestování, ale také pro radost z létání s pasažérem.
Na palubě je 20litrový úložný zavazadlový prostor a dva přední zavazadlové prostory pro menší zavazadla. Zadní sedadlo je vybaveno pohodlným polstrováním, čelním sklem a malou přístrojovou deskou, která je harmonizovaná s designem trupu, což zajišťuje větší pohodlí a styl.
Jednoduché ovládání bez zbytečných elektronických či kompresorových zařízení, s přímým ovládáním rotoru pomocí tyčových táhel, dělá z M16 maximálně bezpečný vírník, kde se nemá co pokazit a vírník bude létat za jakýchkoliv okolností. Díky své robustnosti, celokarbonovému kokpitu a ocelovému rámu je M16 velmi odolný a vhodný i pro nejnáročnější použití ve všech částech světa.
Těžký plný a odolný rotor Magni Gyro vyrobený z kompozitových materiálů chráněný patentem se může vyskytovat pouze u vírníků Magni Gyro. Tento unikátní rotor dává pilotovi vyšší míru jistoty při ovládání, startu i přistání, ale i ve zhoršených povětrnostních podmínkách a jeho letové vlastnosti jsou s lehkými dutými rotory nesrovnatelné. To pouze podtrhuje hlavní argument, který moderní vírníkové létání vyžaduje a nabízí: MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST POSÁDKY.
M16 Tandem Trainer je čistá esence radosti z vírníkového létání.
Technická specifikace:
- konstrukce – hlavní rámová konstrukce z letecké oceli 4130
- motor – Turbo Rotax 914 (115 HP) nebo ROTAX 915 iS (141 HP), vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec s elektrickým startérem
- rotor – dvojlistý Magni Gyro, z kompozitních materiálů, průměr 8535 mm
- nádrž – integrovaná 72litrová nádrž vyrobená z epoxidové pryskyřice vyztužená skelnými vlákny
- kabina a kokpit – karbon
- vrtule: AirPlast Francie, třílistá z karbonového vlákna, na zemi stavitelná, průměr 1700 mm, vírníková vrtule pro tlačný pohon
- trim – elektrický s ovládáním na kniplu palcem – kloboučkem
- prázdná váha – 285 kg bez paliva, připraven k letu
- maximální váha – 500 kg
- maximální rychlost – 160 km/h
- nepřekročitelná rychlost – 185 km/h
- cestovní rychlost – 140 km/h
- šířka – 1 800 mm
- délka – 4 700 mm
- výška – 2 760 mm
Cena:
M16 Tandem Trainer – Rotax 914 Turbo (115 HP): 64 650 eur
M16 Tandem Trainer – Rotax 915 iS Turbo (141 HP) 72 650 eur
Standardní vybavení:
- plnohodnotné dvojité řízení pilota i pasažéra
- dvojitý plyn pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra
- dvojitá hydraulická brzda pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra s možností aretace
- nastavitelné nožní pedály pilota i pasažéra
- výškoměr, rychloměr
- kompas
- ukazatel tlaku paliva
- systém předrotace rotoru Magni, s možností plynulé regulace až k 300 otáčkám
- brzda rotoru s možností plynulého nastavení účinku brzdy včetně aretace
- ukazatel otáček rotoru
- ROTAX FLYDAT (přehledný informační panel motoru s vizuálním výstražným systémem)
- Přehledně a přesně zobrazuje:
- otáčky motoru,
- teplotu oleje,
- teplotu vody,
- tlak oleje,
- 4× teplotu ve všech čtyřech výfukových potrubích,
- motohodiny.
- Přehledně a přesně zobrazuje:
- ukazatel množství paliva
- botičky na bočních kolech
- nádrž na 72 litrů paliva
- chladič oleje
- chladič vody
- dvojbodové pásy pilota a pasažéra
- příprava pro rádio – vysílačku, včetně antény
- příprava pro zapojení sluchátek
- elektrický trim rotoru, včetně ovládacího kloboučku na kniplu pilota
- výstražný svítící panel MAGNI na přístrojové desce
- přední větrný štít
Příplatkové vybavení:
- čtyřbodové pásy pilota a pasažéra včetně úpravy na sedačkách: 2000 eur
- ovládání trimu rotoru na kniplu pasažéra: 150 eur
- zadní větrný štít: 1100 eur
- dva zavazadlové prostory: 600 eur
- 12 V zásuvka: 80 eur
- možnost předrotace rotoru i pro druhého cestujícího: 300 eur
- ukazatel vertikální rychlosti: 400 eur
- MAP ukazatel plnícího tlaku pouze u Rotax Turbo 914: 300 eur
- stroboskopy a světlo: 960 eur
- dvojbarevné provedení: 500 eur
- metalická barva: 2000 eur
- zadní kryt vrtule – Spiner: 300 eur
- kola COUNTRY (nelze kombinovat s botičkami): 500 eur
- přeprava vírníku z Itálie do ČR nebo SR včetně pojištění přepravy: 1100 eur
- český nebo slovenský technický průkaz včetně certifikace: 850 eur
Uvedené ceny jsou bez DPH.
Vírník je letuschopný a zalétaný.