M16 Tandem Trainer

Dvojmístné uspořádání vírníku v tandemovém uspořádání (pasažér sedí za pilotem) s plným duálním řízením. M16 je bestselerem v Magni Gyro sortimentu.

První továrně vyráběný vírník moderního typu na světě. Již čtvrtá generace vírníku, který získal nejvíce odborných i sportovních ocenění v historii vírníkového létání. Sportovci, letečtí odborníci, majitelé leteckých škol, ale i běžní uživatelé vírníků, kteří měli možnost vyzkoušet i jiné značky vírníků, se vzácně shodují, že M16 je nejlépe ovladatelný doposud vyrobený vírník. Jeho letové vlastnosti jsou bezkonkurenční, všechny ostatní značky ho pouze s větším, či menším úspěchem kopírují.

Jeho otevřené uspořádání ho předurčuje k zábavnému létání, je velmi vhodný pro vyučování létání, cestování, ale také pro radost z létání s pasažérem.

Na palubě je 20litrový úložný zavazadlový prostor a dva přední zavazadlové prostory pro menší zavazadla. Zadní sedadlo je vybaveno pohodlným polstrováním, čelním sklem a malou přístrojovou deskou, která je harmonizovaná s designem trupu, což zajišťuje větší pohodlí a styl.

Jednoduché ovládání bez zbytečných elektronických či kompresorových zařízení, s přímým ovládáním rotoru pomocí tyčových táhel, dělá z M16 maximálně bezpečný vírník, kde se nemá co pokazit a vírník bude létat za jakýchkoliv okolností. Díky své robustnosti, celokarbonovému kokpitu a ocelovému rámu je M16 velmi odolný a vhodný i pro nejnáročnější použití ve všech částech světa.

Těžký plný a odolný rotor Magni Gyro vyrobený z kompozitových materiálů chráněný patentem se může vyskytovat pouze u vírníků Magni Gyro. Tento unikátní rotor dává pilotovi vyšší míru jistoty při ovládání, startu i přistání, ale i ve zhoršených povětrnostních podmínkách a jeho letové vlastnosti jsou s lehkými dutými rotory nesrovnatelné. To pouze podtrhuje hlavní argument, který moderní vírníkové létání vyžaduje a nabízí: MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST POSÁDKY.

M16 Tandem Trainer je čistá esence radosti z vírníkového létání.

Technická specifikace:

  • konstrukce – hlavní rámová konstrukce z letecké oceli 4130
  • motor – Turbo Rotax 914 (115 HP) nebo ROTAX 915 iS (141 HP), vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec s elektrickým startérem
  • rotor – dvojlistý Magni Gyro, z kompozitních materiálů, průměr 8535 mm
  • nádrž – integrovaná 72litrová nádrž vyrobená z epoxidové pryskyřice vyztužená skelnými vlákny
  • kabina a kokpit – karbon
  • vrtule: AirPlast Francie, třílistá z karbonového vlákna, na zemi stavitelná, průměr 1700 mm, vírníková vrtule pro tlačný pohon
  • trim – elektrický s ovládáním na kniplu palcem – kloboučkem
  • prázdná váha – 285 kg bez paliva, připraven k letu
  • maximální váha – 500 kg
  • maximální rychlost – 160 km/h
  • nepřekročitelná rychlost – 185 km/h
  • cestovní rychlost – 140 km/h
  • šířka – 1 800 mm
  • délka – 4 700 mm
  • výška – 2 760 mm


Rozměry M16

Cena:

M16 Tandem Trainer – Rotax 914 Turbo (115 HP): 64 650 eur
M16 Tandem Trainer – Rotax 915 iS Turbo (141 HP) 72 650 eur

Standardní vybavení:

  • plnohodnotné dvojité řízení pilota i pasažéra
  • dvojitý plyn pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra
  • dvojitá hydraulická brzda pilota a pasažéra po levé ruce pilota i pasažéra s možností aretace
  • nastavitelné nožní pedály pilota i pasažéra
  • výškoměr, rychloměr
  • kompas
  • ukazatel tlaku paliva
  • systém předrotace rotoru Magni, s možností plynulé regulace až k 300 otáčkám
  • brzda rotoru s možností plynulého nastavení účinku brzdy včetně aretace
  • ukazatel otáček rotoru
  • ROTAX FLYDAT (přehledný informační panel motoru s vizuálním výstražným systémem)
    • Přehledně a přesně zobrazuje:
      • otáčky motoru,
      • teplotu oleje,
      • teplotu vody,
      • tlak oleje,
      • 4× teplotu ve všech čtyřech výfukových potrubích,
      • motohodiny.
  • ukazatel množství paliva
  • botičky na bočních kolech
  • nádrž na 72 litrů paliva
  • chladič oleje
  • chladič vody
  • dvojbodové pásy pilota a pasažéra
  • příprava pro rádio – vysílačku, včetně antény
  • příprava pro zapojení sluchátek
  • elektrický trim rotoru, včetně ovládacího kloboučku na kniplu pilota
  • výstražný svítící panel MAGNI na přístrojové desce
  • přední větrný štít

Příplatkové vybavení:

  • čtyřbodové pásy pilota a pasažéra včetně úpravy na sedačkách: 2000 eur
  • ovládání trimu rotoru na kniplu pasažéra: 150 eur
  • zadní větrný štít: 1100 eur
  • dva zavazadlové prostory: 600 eur
  • 12 V zásuvka: 80 eur
  • možnost předrotace rotoru i pro druhého cestujícího: 300 eur
  • ukazatel vertikální rychlosti: 400 eur
  • MAP ukazatel plnícího tlaku pouze u Rotax Turbo 914: 300 eur
  • stroboskopy a světlo: 960 eur
  • dvojbarevné provedení: 500 eur
  • metalická barva: 2000 eur
  • zadní kryt vrtule – Spiner: 300 eur
  • kola COUNTRY (nelze kombinovat s botičkami): 500 eur
  • přeprava vírníku z Itálie do ČR nebo SR včetně pojištění přepravy: 1100 eur
  • český nebo slovenský technický průkaz včetně certifikace: 850 eur

Uvedené ceny jsou bez DPH.
Vírník je letuschopný a zalétaný.

Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer Magni Gyro M16 Tandem Trainer